Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
profalevie
18 décembre 2008

pour tous les visiteurs de ce blog

D'ici quelques jours je posterai les dernières fiches sur Auster. Mais pour le moment, je vous souhaite de bonnes fêtes de fiin d'année et j'espère vous avoir apporté un peu de l'aide promise. N'hésitez pas à me demander des précisions si nécessaire,...
Publicité
Publicité
18 décembre 2008

extrait N°17 Hawthorn Street or Hawthorne Street p 244-247

Excerpt 17 Teacher’s paper interpretation line themes : time: within seconds things may totally change, turn upside down. we are in the hands of fate. we still have choices to make.( in his case that of calling one of his ex co-workers). what is more...
18 décembre 2008

extrait N°16 Further Developments p.236

Excerpt 16 Teacher’s paper interpretation line theme the power of words keeping silent = a means of denying existence choosing what to say (avoiding humiliation) truth and words . situation Nathan’s daughter is back from England . chapter entitled: further...
17 décembre 2008

character chart

character chart
17 décembre 2008

extrait 15 Further developments p 228-231

Excerpt 15 teacher’s version problem character-based around Lucy or about Nathan ( 1 Nathan’s admiration for the girl/ 2 Nathan’s anger at not being able to handle a 9-year-old girl) To what extent is Lucy a key character in Nathan’s life? Lucy both a...
Publicité
Publicité
17 décembre 2008

extrait 14 Counterattack p.216-218

Excerpt 14 teacher’s version problem story- based two adverse (opposite) movements . Nathan is getting more and more threatening, he even insults Dryer, while Dryer is first self-confident then tries to resist, not to be impressed, finally he doesn’t...
9 décembre 2008

à signaler encore

Certains m'ont posé la question de l'intérêt de repérages qui ne sont pas directement utiles vu la problématique retenue... En fait, ce sont les informations recueillies dans telle ou telle rubrique qui, par leur densité ou leur côté significatif, aident...
9 décembre 2008

extrait 13 p213 Counterattack

Excerpt 13 teacher’s version problem story-based : the evolution of Nathan’s point of view on Harry. the transformation process or from prejudice to clear-sightedness. - what he thought first (funny, superficial) - what he came to think. (one should not...
9 décembre 2008

extrait 12 p.212 counterattack

Excerpt 12 teacher’s version problem character-based : Harry’s evolution from the victim to Nathan the justice dispenser his feelings the others action story-based : How does Harry’s death affect the characters? Nathan’s evolution what he suspects/ what...
9 décembre 2008

extrait 11 p.208 Double-Cross

Excerpt 11 teacher’s version The problem (s) story-based excerpt : the past can’t be erased/ there’s no coming back, no clean start. Theme-based on understanding : To what extent can understanding be necessary to action/ be central in this excerpt? Rufus’...
Publicité
Publicité
1 2 > >>
Publicité
profalevie
Archives
profalevie
Derniers commentaires
Publicité